Choose Language
Toggling to another language will take you to the matching page or nearest matching page within that selection.
Search & Book Sponsored Links
Search

Fjord Norway Møre og Romsdal Aukra

Ørnehaugen og Aukrabolten

• Nyhamna, Aukra
  • +47 70238800
  •  /  km From You
Overview

Ørnehaugen er et av de mest besøkte turmålene på Aukra. På toppen av Ørnehaugen er det flott utsikt over Ormen Lange-anlegget på Nyhavna. Det er også fin utsikt mot Bud og Bjørnsund og det finnes flere informasjonstavler på turen som en bør ta seg tid til å lese.

Rutebeskrivelse:

Fra ferga på Hollingsholmen, følg skilt til Nyhavna. Når du kommer til Ormen Lange-anlegget, parker på motsatt side til administrasjonsbygget til Shell. Gå forbi Shells administasjonsbygg på høyre side til du kommer til en en infotavle og traktorvei. Følg traktorveien til noen bord og benker, og så sti videre til Ørnehaugen. Turen tar ca. 1 time tur/retur.

Bonustur til Aukrabolten: Har du lyst å ta en avstikker på turen kan du dra innom Aukrabolten. Rett før den siste bakken opp til Ørnehaugen tar du til høyre. Gå rett frem og hold deg til venstre du finnen steinen nede ved sjøkanten i en kløft. Det er ikke skiltet eller tydelig sti og det er litt ulendt der steinen befinner seg.